توسعه صنعت چاپ فرصتی برای افزایش صادرات تولیدات ایرانی

همچنین حامد ایرانی، مدیرعامل شركت برساز رویداد پارس، در سخنانی با اشاره به مشاركت اتحادیه ها و تشكل های صنعت چاپ، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای فعالان صنفی به شمار می آید تا در یك فضای رقابتی فعالیت كنند و امیدواریم این فضا به توسعه صادرات ایران، افزایش ارزآوری و رونق سرمایه گذاری در حوزه های چاپ منجر شود.
وی با اشاره به أهداف برگزاری این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه با مشارکت شرکت ها و مجموعه های بزرگ بین المللی و با هدف تبدیل ایران به مرکز بزرگ معرفی و آشنایی با جدیدترین تکنولوژی ها و دستاوردهای صنعت چاپ و بسته بندی در منطقه برپا خواهد شد.

ایرانی تاكید كرد: بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی فعال در حوزه چاپ و بسته بندی و صنایع وابسته در فضایی به وسعت 15 هزار مترمربع جدیدترین دستاوردها و فناوری های صنعت چاپ را در حوزه های خدمات پیش از چاپ، خدمات پس از چاپ، ماشین آلات، ابزار و تجهیزات جانبی چاپ، چاپ دیجیتال، تبدیل و بسته بندی کاغذ و مواد اولیه در این نمایشگاه ارائه می کنند.

افتتاحیه نمایشگاه چاپ و بسته بندی

 

سبین گلدرمان مدیر دروپا 2020 نیز اظهار داشت: از سوی دیگر فضای برگزاری این نمایشگاه حرفه ای و تخصصی است و مطابق با توقعات و اقتضائاتی است که شرکت کنندگان و دست اندرکاران حاضر از این نمایشگاه انتظار دارند و به نظر من این فضا زمینه مناسبی برای ایجاد ارتباطات حرفه ای میان دست اندرکاران تخصصی چاپ و بسته بندی است.
وی در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه نمایشگاه دروپا بیش از 65 سال سابقه برگزاری در کشور آلمان دارد، عنوان کرد: بازار ایران فرصت و پتانسیل بسیار خوبی در حوزه چاپ و بسته بندی دارد که از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار بوده و حضور در این نمایشگاه فرصتی برای شناسایی این ظرفیت ها است.

افتتاحیه نمایشگاه چاپ و بسته بندی

گلدرمان همچنین آماری از نمایشگاه دروپا در سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سال گذشته 1800 نماینده از 54 کشور دنیا در فضایی به وسعت 16 هزار مترمربع در نمایشگاه دروپا حضور داشتند که از میان آنها 1300 نفر از میهمانان و بازدیدکنندگان ما از کشور ایران بودند و اکنون در اینجا برای حضور پررنگ ایرانیان در دروپا 2020 دعوت می‌کنم.
مدیر نمایشگاه دروپا 2020 در انتها با اشاره به ظرفیت های موجود در ایران در حوزه چاپ و بسته بندی نیز اظهار کرد: ما در نمایشگاه دروپا به دنبال بازارهای نوظهور در خاورمیانه هستیم به نظر من ایران بازاری است که پتانسیل خوبی در صنعت چاپ و بسته‌بندی دارد و امیدواریم در سایه برگزاری چنین نمایشگاه هایی، همکاری های بین المللی بین کشورها در این حوزه افزایش پیدا کند.

 

فضای نمایشگاهی تخصصی یک اولویت

در بخش دیگری از این مراسم، یابلونوفسکی، مدیرعامل نمایشگاه اتحادیه جهانی فناوری و بسه بندی نمایشگاه دوسلدورف (اینترپک) در سخنانی عنوان کرد: نمایشگاه اینترپک یکی از بزرگترین نمایشگاه های حوزه بسته بندی به شمار می آید که بیش از 2800 نماینده و فعال این حوزه از کشورهای مختلف در فضای به وسعت 100 هزار مترمربع از جدیدترین دستاوردها و فناوری های حوزه بسته بندی بازدید می‌کنند.

افتتاحیه نمایشگاه چاپ و بسته بندی

وی ادامه داد: نمایشگاه دروپا و اینترپک به دنبال برگزاری نمایشگاه های تخصصی و حرفه ای در حوزه چاپ و بسته بندی هستند و در نمایشگاه های جهانی مشارکت دارند، ما از هشت ماه پیش تصمیم گرفتیم نمایشگاهی تخصصی در حوزه چاپ و بسته بندی کشور برگزار کنیم و خوشحال هستیم که این امر امروز محقق شده است.
یابلونوفسکی با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه های بین المللی دو نکته اهمیت ویژه ای دارد، گفت: همکار قابل اعتماد و فضای نمایشگاهی تخصصی از نکات مهم برپایی یک نمایشگاه موفق است که خوشبختانه هر دو مورد در ایران مهیا بود و خوشحال هستیم که می توانیم در تلاشی همه جانبه کیفیت نمایشگاه را ارتقا دهیم و در آینده ای نه چندان دور این نمایشگاه بتواند در ایران و منطقه پیشرو باشد.
نمایشگاه چاپ، بسته بندی و فرآوری تا یکشنبه 23 مهر ماه 96 از ساعت 10 تا 18 در شهر آفتاب برپا بود.

 

۱۳۹۶-۰۸-۱۱