مدیر نمایشگاه دروپا و رییس بخش جهانی:اکنون ایده آل ترین زمان برای ورود به بازار جذاب ایران است.

مدیر نمایشگاه دروپا و رییس بخش جهانی گفت: ما می خواهیم بستری با کیفیت بالا برای صنعت چاپ در خاورمیانه و خاور نزدیک ایجاد نماییم و به این وسیله مجموعه فعالیت های نمایشگاه دوسلدورف را در زمینه صنایع چاپ و بسته بندی بطور معناداری توسعه بخشیم.

 

اتحاد جهانی نمایشگاههای بین المللی ما در زمینه صنایع چاپ و بسته بندی شامل هفت رویداد در شش کشور مختلف می شود. ما در کنار نمایشگاه دروپا در آلمان، که بزرگترین نمایشگاه فناوری های چاپ به شمار می رود، رویدادهای منطقه ای برجسته ای را به همراه شرکت های تابعه خودمان در بازارهای در حال رشد مهم برگزار می کنیم: نمایشگاه All in Print و pacpro در چین، PACK PRINT INTERNATIONAL در تایلند، indoprint در اندونزی، printpack Alger در الجزایر، و البته IPAP در ایران؛ که علاوه بر کلیه عرضه کنندگان این عرصه، زنجیره ارزش کامل فناوری های چاپ را در حوزه های زیر پوشش می دهد: پیش از انتشار/ چاپ، فعالیت های پیش از انتشار در رسانه ها/ چند کاناله کردن، فعالیت های پس از انتشار، تبدیل و بسته بندی، مواد اولیه، تجهیزات، خدمات، و زیرساخت ها.
در این باره افزود نمایشگاه IPAP بخشی از اتحاد جهانی فناوری های چاپ دروپا را تشکیل می دهد و بنابراین دارای همان استانداردهای کیفیت دروپا است، و تلاش دارد که بهترین در منطقه باشد. در همین راستا موضوعات نمایشگاه دروپا که پتانسیل های زیادی دارند مانند بخش های پیشرو در فناوری های متقابل که حول محور چاپ سه بعدی و چاپ صنعتی و کاربردی است نیز در بلند مدت در نمایشگاه IPAP تهران پیاده سازی می شوند. امسال کمپانی های شرکت کننده از شبکه جهانی و تخصص بازار دروپا – که بزرگترین نمایشگاه بین المللی دوسلدورف است و در سال 1951 پایه گذاری شده- بهره مند می شوند. نکته تازه اینکه: امسال نمایشگاه IPAP همزمان با نمایشگاه pacprocess تهران و نمایشگاه iFood Expoبرگزار می شود. نمایشگاه تازه pacprocess که بخشی از اتحاد جهانی اینترپک دوسلدورف است، شرکت های بخش بسته بندی و صنایع وابسته به آن را مخاطب قرار می دهد. هر دوی این نمایشگاهها در کنار هم باعث ایجاد اشتراک مساعی بالا و پوشش 360 درجه ای بازار می شوند و انگیزه های مهمی برای شرکت های علاقمند به این بازار در حال رشد ایجاد می نمایند.
وی در خصوص برگزاری این دوره در تهران گفت بازار ایران با بیش از 3200 چاپخانه آفست، و 5000 عرضه کننده خدمات چاپ دیجیتال، و حدود 6500 عرضه کننده تامین کننده بالادست در صنعت چاپ، پتانسیل بسیار بالایی برای فرصت های تجاری بیشتر دارد – بویژه اینکه تحریم های بین المللی از ابتدای سال 2016 رفع شده اند. ایران سرزمینی در حال توسعه است که 80 میلیون نفر جمعیت دارد و اقتصادی که در تمام بخش ها دارای عرضه انباشته است. متخصصین انتظار دارند که این اقتصاد تنها تا انتهای سال 2017 میلادی 12 درصد رشد داشته باشد، و پروژه های پیش بینی شده شامل سرمایه گذاری خارجی میلیون دلاری هستند. مهم تر از این موارد این است که جمعیت مستعد مصرف ایران به طور فزاینده ای تقاضای محصولات چاپی و بسته بندی با کیفیت دارند، که امکان تولید آن با فناوری های موجود و اغلب قدیمی شرکت های محلی به ضورت رقابتی وجود ندارد. اکنون ایده آل ترین زمان برای ورود به این بازار جذاب است.
وی افزود اگرچه صنعت چاپ محلی در ایران در مقایسه با بسیاری از بازارهای خاور میانه و خاور نزدیک توسه یافته تر است، ولی با رفع تحریم ها در اوایل سال 2016 میلادی به شدت فشار برای سرمایه گذاری در آن زیاد شده است. فرصت های عظیمی بخصوص برای فروشندگان خارجی وجود دارد چون کالاهای آنها از قدیم در ایران بسیار مورد استقبال قرار می گرفته است. همچنین بخش بسته بندی، چاپ رسانه ای و آفست، و توسعه چاپ دیجیتال بسیار در این کشور حائز اهمیت هستند زیرا همه اینها جزو کالاهای وارداتی هستند.
همچنین در این خصوص ادامه داد نمایشگاه IPAP ، نمایشگاه صنایع چاپ و بسته بندی که تا کنون در مشهد به عنوان دومین شهر بزرگ ایران توسط BRP‌ شرکت برسار رویداد پارس برگزار می گردیده است، یک رویداد با سابقه به شمار می آید. برای نمایشگاه امسال که از 12 تا 15 اکتبر 2017 (20 تا 23 مهر 1396) در تهران برگزار می شود، نمایشگاه دوسلدورف توافق کرده است که همکاری مستمر با BRP داشته باشد. به عنوان بخشی از این تعهد همکاری، ما مسئول بازاریابی بین المللی هستیم و BRP مسئولیت شرکت های داخلی را بر عهده خواهد داشت.
خانم گلدرمن ضمن تاکید بر اینکه تهران به طور کلی هم بستری مناسب است اشاره کرد شهر آفتاب (نمایشگاه بین المللی تهران) جدیدترین و

مدرنترین مرکز نمایشگاهی ایران است. این مرکز که بطور مناسبی در مسیر تهران و فرودگاه بین المللی قرار گرفته، به بزرگراه های متعدد و وسایل حمل و نقل عمومی متصل شده است؛ ظرفیتی معادل 120 هزار متربع در 16 سالن دائم و موقت دارد که مجهز به آخرین فناوری هاست و محوطه سازی آن به روش سنتی ایرانی انجام گرفته است، و در کنار آن خدمات مدرن و کاملی ارائه می دهد که شامل خدمات کترینگ، هتل ها، بانک ها، و پارکینگ های چند طبقه است. نمایشگاه چاپ IPAP شهر آفتاب، با همکاری و مشارکت دروپا که در زمینه فناوری چاپ بهترین در دنیاست، این فرصت را دارد که بیش از پیش رشد کرده و جاذبه بین المللی بیشتری ایجاد نماید.نمایشگاه IPAP تهران به عنوان بخشی از رویدادهای خانواده دروپا در تمامی فعالیت های بازاریابی چاپ و بسته بندی نمایشگاه دوسلدورف حاضر خواهد بود. این مسئله در کنفرانس مطبوعاتی آغاز به کار نمایشگاه دروپا 2020 در ماه می ] اردیبهشت 1396[ در دوسلدورف نیز عملی شد. علاوه بر این، اقدامات بازاریابی مستقیم دیگری نیز مانند ارسال ایمیل به طرف های علاقمند در نمایشگاههای اقماری دروپا نیز ارسال خواهد گردید.
گلدرمن ادامه داد کلیه شرکت کنندگان – که شامل شرکت های داخلی هم می شوند- از استانداردهای بالای نمایشگاه دوسلدورف، دانش آن در این صنعت، شبکه جهانی دروپا بهر مند خواهند شد. هدف ما این است که نمایشگاه IPAP را توسعه دهیم تا از یک رویداد ملی به یک نمایشگاه پیشرو در خاورمیانه و خاور نزدیک تبدیل شود که بازدیدکنندگان بین المللی را جذب کرده و به شرکت های علاقمند این فرصت را بدهد که بازارهای فروش تازه ای ایجاد نمایند.
سابین گلدرمن در خصوص بخش های متفاوت این نمایشگاه تشریح کرد نمایشگاه دروپا برجسته ترین نمایشگاه دنیا در زمینه فناوری های چاپ است و تمرکز آن بر صنعت چاپ، تولید بسته بندی ها، چاپ کاربردی، فناوری های آینده، و چاپ صنعتی است که این موارد نه تنها در نمایشگاه دوسلدورف در 16 تا 26 ژوئن 2020 (27 خرداد تا 6 تیر 1399) وجود خواهند داشت، بلکه نمایشگاههای اقماری ما یعنی PACPRINT INTERNATIOANL بانکوک، All in Print and pacpro شانگهای، Indoprint جاکارتا، printpack alger الجزیره، و همچنین IPAP تهران، شامل تمامی زنجیره ارزش فناوری های چاپ هستند و این موارد را در خود جای داده و ارائه می نمایند.
مدیر نمایشگاه دروپا در پایان تاکید کرد همانگونه که قبلا گفتم، ما معتقدیم که کشور ایران و منطقه ای که در آن قرار دارد ظرفیت بالقوه زیادی برای فرصت های تجاری بیشتر نه تنها در صنعت چاپ، بلکه دربخش بسته بندی و صنایع وابسته آن نیز دارد. و لازم به ذکر نیست که ما می خواهیم نمایشگاه صنایع چاپ و بسته بندی ایران را به نمایشگاه برجسته این منطقه تبدیل نماییم.

گروه نمایشگاهی دوسلدورف
گروه نمایشگاهی دوسلدورف با درآمدی حدود 443 میلیون یورو در سال 2016 ، جایگاه بسیار مهمی به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های نمایشگاهی آلمان دارد. در سال 2016 در رویدادهای برگزار شده توسط دوسلدورف، 32100 شرکت کننده کالاها و خدمات خود را به 6/1 میلیون بازدید کننده عرضه کرده اند. به این تعداد حدود نیم میلیون بازدیدکننده در همایش ها و کنفرانس ها نیز اضافه شدند. تعداد50 نمایشگاه در دوسلدورف برگزار گردید که میزبان 23 گروه از برجسته ترین های جهانی در پنج حوزه تخصصی بود: ماشین آلات، کارخانه ها و تجهیزات / خرده فروشی، تجارت و خدمات / دارو و سلامت / مد و سبک زندگی / و همچنین حوزه تفریح و سرگرمی. علاوه بر این، حدود 70 رویداد اختصاصی، مشترک یا قراردادی خارج از آلمان برگزار گردید و نشان دهنده آن بود که گروه نمایشگاهی دوسلدورف یک بستر جهانی برجسته در حوزه صادرات است. شرکت نمایشگاهی Messe Düsseldorf GmbH دارای بالاترین سطح بین المللی در نمایشگاههای کالاهای سرمایه ای است. در رویدادهای اختصاصی شرکت نمایشگاهی دوسلدورف در حوزه ماشین آلات، کارخانه ها و تجهیزات، حدوداً 72 درصد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان متخصص از سایر کشورها بودند. در کل، نمایشگاههای دوسلدورف میزبان مشتریانی از حدود 180 کشور دنیا بود. این گروه نمایشگاهی یک شبکه جهانی از دفاتر فروش منطقه ای را در 136 کشور دنیا (73 نمایندگی بین المللی)، و مراکز همکارخود را در 8 کشور مختلف، مدیریت و اداره می نماید

۱۳۹۶-۰۴-۲۵