021-41074400

09120453017

آیپاپ و پک‌پراسس، دروازه ارتباط با کشورهای اروپایی

رئیس انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌ مجریان نمایشگاه آیپاپ و پک‌پراسس این آوردگاه را در صورت رفع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دروازه‌ای برای ارتباط با کشورهای اروپایی و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی برشمرد.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess، مجتبی نائلی رئیس انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران اظهار داشت: آشنایی بنده با نمایشگاه آیپاپ و پک‌پراسس به اولین دوره برگزاری آن بازمی‌گردد. عمده مزیت این نمایشگاه که در حال حاضر کمرنگ شده است ارتباط خوب مجریان آن با نمایشگاه دوسلدروف آلمان بود که به این طریق می‌توانستیم ارتباط سازنده‌ای با نمایشگاه‌های صنعتی و معتبر جهان ایجاد کرده و تجربه‌های خوبی را کسب کنیم.
وی ادامه داد: توصیه بنده به همکارانم در شرکت و انجمن به‌واسطه همین ویژگی ذکر شده بود و هست؛ منتها با ایجاد مانعی به نام تحریم این مزیت نمایشگاه به‌شدت کمرنگ شده است. البته که حضور ما در ادوار مختلف نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess یک سرمایه‌گذاری برای آینده است تا اگر روزی تحریم‌ها برداشته و ارتباطات جهانی از سرگرفته شد بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر از مزایا و منافع این آوردگاه تخصصی سود ببریم. چنانچه این اتفاق رخ بدهد، آیپاپ و پک‌پراسس تبدیل به بهترین نمایشگاه در صنعت چاپ و بسته‌بندی خواهد شد. در حال حاضر امیدوارم که آلمانی‌ها کج‌دار و مریز با ما راه بیایند و تحریم‌ها را از اینکه هست سخت‌تر نکنند تا این نمایشگاه همچنان مهمترین نقطه قوت خود را حفظ کند.
نائلی ضمن قدردانی از تلاش مجریان نمایشگاه آیپاپ و پک‌پراسس در برگزاری یک رویداد درخور شأن صنعت کشور، اظهار داشت: همه ما دیده‌ایم که دوستانمان در شرکت برساز رویداد پارس تلاش خود را به‌قدر کفایت کرده‌اند اما مسئله اینجا است که همه این اقدامات مجریان نمایشگاه یا فعالان صنایع به‌تنهایی کافی نیست بلکه این دولت است که باید نقش پشتیبانی خود را به‌خوبی ایفا کند که در حال حاضر بابت مسائلی که در کشور رخ می‌دهد، شاهد اتفاقات دیگری هستیم.
رئیس انجمن ماشینسازان صنایع غذایی ایران افزود: برای مثال ما بارها شنیده‌ایم که صادرات به عراق افزایش یافته است اما این در حالی است که متأسفانه امسال ما عراق را به‌عنوان مقصد صادراتی خود تقریباً از دست داده‌ایم. دلیل این موضوع هم مشکلاتی است که بابت ورود ارز از عراق وجود دارد. این عدم توانایی در انتقال پول، مشتریان ما را به سمت کشورهای همجوار مانند ترکیه سوق داده است که حق نیز با آن‌ها است چرا که مشتری خارجی در وهله اول به فکر منافع خود و کشورش است؛ بنابراین اگر این موضوع را به نمایشگاهی مانند آیپاپ و پک‌پراسس تعمیم بدهیم، باید بگویم که مجریان برگزاری آن با وجود تمام تلاش‌هایی که دارند در نهایت ممکن است برای برخی مسائل که علل بیرونی دارند و به سیاست‌های کلان کشور مربوط می‌شوند، به در بسته بخورند که این دیگر از دستشان خارج است و دولت باید برای آن چاره‌ای بیندیشد.
گفتنی است که پنجمین نمایشگاه بین‌المللی آیپاپ-پک‌پراسس از دهم تا سیزدهم مهرماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

آخرین مقالات

مشــــاوره رایـگان

جهت دریافت خدمات رایگان نمایشگاه چاپ و بسته بندی فرم زیر را کامل بفرمایید. در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

کد کوتاه این مطلب

اخبار مرتبط