021-41074400

09120453017

آیپاپ و پک پراسس؛ نمایشگاهی با مزیت‌های فراوان

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ضمن برشمردن تاریخچه‌ای از آغاز شکل‌گیری نمایشگاه آیپاپ و پک پروسس، برخی از مزیت‌های این آوردگاه را برشمرد.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess، غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان گفت: هفت سال پیش زمانی که آقایان ایرانی و رحمانی برای اولین بار موضوع برگزاری نمایشگاه آیپاپ و پک‌پراسس را مطرح کردند، بنده به‌عنوان مدیرعامل تشکل‌های چاپ سراسر کشور به نمایندگی از تمام رؤسای اتحادیه‌های استانی به‌جز سه اتحادیه تهران، با این موضوع موافق بودم و از آن حمایت کردم. مدیران شرکت برساز رویداد پارس جلساتی را هم با من داشتند که بعدازآن با وجود تلاش‌هایی که برای جلوگیری از برگزاری این رویداد می‌شد، بنده به‌عنوان نوک پیکان حمایت‌ها و نامه‌نگاری‌هایی در این رابطه انجام دادم که خوشبختانه در نهایت این نمایشگاه با حمایت اتحادیه‌های چاپخانه‌داران استان‌ها برگزار شد و غرفه بزرگ و آبرومندی نیز در آن سال به تشکل‌های چاپ سراسر کشور اختصاص داده شد. در این غرفه رؤسای اتحادیه‌های چاپ کشور حضوری مؤثر داشتند.
وی ادامه داد: دلیل حمایت ما از آیپاپ و پک‌پراسس این بود که مدیران نمایشگاه در حوزه کاری خود تخصص داشتند و به‌عنوان هشتمین کشور نماینده دروپا، موردحمایت مسئولان این آوردگاه مهم و بین‌المللی بودند. به یاد دارم که در همان سال هم علاوه بر نام نمایشگاه، عنوان نمایشگاه دوسلدورف نیز در غرفه‌ها درج شده بود و حتی نمایندگان این آوردگاه نیز در ایران حضور داشتند اما متأسفانه تحریم‌ها دوره‌های بعدی نمایشگاه را تحت تأثیر قرار دادند، به شکلی که حمایت‌های مسئولان نمایشگاه دروپا باید به‌صورت غیرعلنی ادامه پیدا می‌کرد.
شجاع اذعان داشت: در سال 97 یا 98 بود که بنده ایمیلی به رئیس نمایشگاه دوسلدروف زدم و خواهان دیدار با ایشان در جریان سفرم به کشور آلمان شدم. خوشبختانه ایشان این دعوت را پذیرفتند و در محل نمایشگاه به‌صورت کاملاً رسمی و آبرومند از بنده طی یک جلسه یک ساعت و نیمه پذیرایی کردند. در این دیدار ایشان به من گفتند که از نمایشگاه ایران حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند و تبلیغات هم می‌کنند اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در کشورمان حضور پیدا کنند. به هر جهت این ‌یک اعتبار برای نمایشگاه‌های ما بود و هنوز هم هست. امیدواریم که با رفع تحریم‌ها شرایط حتی بهتر از قبل شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در ادامه به ‌بیان ‌دیگر مزیت‌های این نمایشگاه پرداخت و گفت: علاوه بر مواردی که ذکر شد، حضور مهمان‌های خارجی قوتی برای این نمایشگاه بود چراکه هدف اصلی این نمایشگاه ارائه توانمندی‌های صنعت چاپ کشور و یافتن بازارهای بین‌المللی برای آن است. همین‌طور محل برگزاری این آوردگاه یعنی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب به معنای واقعی دارای پتانسیل‌های نمایشگاهی است که نقطه قوت آن محسوب می‌شوند. از سوی دیگر در این آوردگاه حضور ماشین‌آلات صنعت بسته‌بندی غذایی واقعاً چشمگیر است، به‌صورتی که در هیچ‌یک از نمایشگاه‌های هم‌موضوع کشور، چنین حضوری دیده نمی‌شود.
به گفته شجاع نبود تفاوت میان غرفه‌های ارزی و ریالی یکی دیگر از نقاط قوت این نمایشگاه است. وی در این رابطه گفت: یکی از دلایلی که شرکت‌های خارجی یا نمایندگانشان در ایران در نمایشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند موضوع ارزی و ریالی است. چراکه تفاوت قیمت میان غرفه‌های ارزی 10 یا 15 برابر بیشتر از قیمت ریالی است که در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد. دولت باید فکری به حال این موضوع بکند.
مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ارتباط تنگاتنگ مجریان نمایشگاه با متولی صنعت چاپ یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افتتاحیه خوب، حضور مسئولان دولتی و همچنین حضور متخصصان داخلی و خارجی را از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه برشمرد.
شجاع در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که مجریان نمایشگاه باید به آن توجه بیشتری نشان دهند ریجستر کردن بازدیدکنندگان نمایشگاه است چراکه با جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها غرفه‌گذاران می‌توانند از سطح مخاطبانشان و نیازهایشان آگاهی یافته و به‌تناسب آن برای فعالیت‌هایشان تصمیم‌گیری کنند. این اتفاقی است که در همه نمایشگاه‌های استاندارد جهان می‌افتد.
گفتنی است پنجمین نمایشگاه بین‌المللی آیپاپ-پک‌پراسس از دهم تا سیزدهم مهرماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

آخرین مقالات

مشــــاوره رایـگان

جهت دریافت خدمات رایگان نمایشگاه چاپ و بسته بندی فرم زیر را کامل بفرمایید. در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

کد کوتاه این مطلب

اخبار مرتبط